Sunday, November 15, 2009

When rain falls, should you dance or should you run...

Bila ujan turun....
Perlukan aku menari
Atau aku berlari

Bila ujan turun
Siapakah yang gembira
Siapakah yg berduka
Dan siapakah yang masih alpa

Bila ujan turun
Rungutan atau pujian
Bebelan atau penyesalan
Panantian atau harapan

Bila ujan berhenti
Aku mencari pelangi
Masih tercari2
Namun tidak kutemui..

Bila kita sudah tiada... Hujan...

Semua yg idup pasti mati, tapi adakah kita sudah bersedia? Bersama2lah kita ingat memperingati sesama kita agar menjadi hambaNYA yg senantiasa bersyukur..

4 comments:

  1. yg penting, think positive always.. mental mesti kuat..

    ReplyDelete
  2. hai sumi... feel free to drop by at my page. http://imhanis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. sesamelah kiter saling ingat mengingati antara satu sama laen.. jengan pentingkan diri saje.. =)

    psst: Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

    ReplyDelete
  4. pendapat aku, hujan itu adalah rahmat. Dan sbb itu, jika org ditimpa bencana akibat dari hujan, jgn kita menyalahi aturan dan tetapan nya, mungkin lepas bencana...rahmat melimpah ruah..(mgsa banjir dpt bantuan gov penuh satu isi rumah..hehe). Jadi, bersyukur dgn hujan sbb ia bukan pembawa malang, tapi hidden knowledge yang kite perlu discover lagi..(seperti menhidupkan yg mati, menyuburkan yg layu, etc) dan jangka terpedaya dgn luaran warna pelangi, kerana keindahan nya seketika je(pelangi bertahan 5-10 minit je ;p) dan akhir sekali..ianya tiada kaitan dengan kump indi (Hujan) hahaha

    ReplyDelete